ISTORIC - Principalele etape in dezvoltarea societatii

1880 - Infiintarea la Brasov a unui atelier mecanic profilat pe turnarea si prelucrarea pieselor de fonta.

1914 - Crescand, s-a reorganizat in regim de comandita. Locul de activitate a fost mutat in afara cetatii medievale a Brasovului, unde a ramas pana acum.

1919 - Transformarea in societate pe actiuni cu numele "FRATII SCHIEL s.a.p.a." si extinderea activitatii in domeniile reparatii de locomotive si vagoane, echipamente si componente pentru industia miniera si utilaje de constructii, transmisii mecanice si strunguri paralele.

1927 - Se inaugureaza o noua turnatorie de otel dotata cu un cuptor electric de 1,5 tone.

1930 - Se inaugureaza o noua forja si un cazan cu aburi pentru repararea de vagoane, locomotive, dotari din minierit si constructii. Incepe fabricarea turbinelor hidraulice, iar firma devine pionier in Romania prin realizarea primului autobuz si a primului strung paralel.

1948 - Dupa cel de-al doilea razboi mondial, statul a devenit proprietar in urma nationalizarii, numele schimbandu-se in Uzina Strungul. Productia s-a diversificat: utilaje pentru extractia titeiului, frane hidromatice, turboambreiaje, convertizoare hidraulice de cuplu, compresoare de aer, sisteme de comanda hidraulica la distanta, acestea constituind acum ponderea productiei societatii.

1961 - Numele societatii se schimba in HIDROMECANICA si se incepe productia de transmisii hidraulice pentru locomotive ca si cea de turbosuflante pentru supraalimentarea motoarelor Diesel.

1961 - 1979 - Constituie o perioada de timp in care pentru HIDROMECANICA se achizitioneaza un numar de licente care sa o faca capabila sa devina un important producator in domeniul transmisiilor hidromecanice si al turbosuflantelor, dupa cum urmeaza:

1961 - TURBOSUFLANTE SULZER, model LAG 46, pentru motoare Diesel destinate in primul rand locomotivelor (tractiune feroviara). Motoarele respective incep sa se produca la UCM Resita.

1963 - TURBOSUFLANTE BBC (BROWN BOVERI ) ELVETIA, destinate motoarelor Diesel cu utilizari diverse: tractiune feroviara , propulsie navala, motoare auxiliare navale, grupuri electrogene stationare, navale, grupuri de foraj, etc.

1963 - TRANSMISII HIDRAULICE VOITH AUSTRIA, destinate locomotivelor diesel hidraulice, care incep sa se produca la FAUR (23 August) Bucuresti.

1972 - TURBOSUFLANTE ALCO - SUA pentru motoare diesel cu aceeasi marca care in principal echipau locomotive diesel electrice produse la ELECTROPUTERE Craiova si FAUR Bucuresti, dar si aplicatii navale si stationare.

1976 - TRANSMISII HIDROMECANICE (POWER-SHIFT) CLARK - SUA destinate utilajelor terasiere, autobasculantelor, automacaralelor si utilajelor petroliere.

1978 - O noua unitate situata in nordul orasului Brasov si numita HIDROMECANICA 2 incepe sa produca, in special transmiisii hidromecanice .

1979 - TURBOSUFLANTE HOLSET - ANGLIA, prin aceasta licenta extinzandu-se domeniul si catre motoare diesel mai mici si rapide, pentru utilizari in domeniul tractiunii rutiere.

1979 - Licente conexe licentei HOLSET care sa permita producerea performanta a rotorilor turbina (TRUCAST - Anglia) si a rotorilor compresor (STERLING - Anglia).

1990 - In baza legii 15/90 si HG 1254/04.02.1990 Hidromecanica devine societate pe actiuni cu numele S. C. HIDROMECANICA S. A.

2000 - Certificarea ISO 9001 de catre TÜV. Ministerul Apararii Nationale (OMCAS) a acordat certificarea conformitatii sistemului calitatii cu normele sale si standardul international ISO 9001.

2001 - Privatizare cu preluarea pachetului majoritar de actiuni.

2002 - Certificare DB ca si furnizor pentru Deutsche Bahn.

2003 - Preluarea pachetului majoritar de actiuni de catre statul roman (AVAS).

2005 - Societate cu capital 100% privat.